Generelt om fjerkræsalg


Salg flere forskellige typer levende fjerkræ

Vær opmærksom på at slagtet fjerkræ står under gårdbutik.

Vi får mange forespørgseler på æg, og jeg vil derfor lige gøre opmærksom på, at vi IKKE sælger hverken konsumæg eller rugeæg.

Der tages forbehold for, at priser kan ændre sig hen over sæsonen.

Priserne på hjemmesiden er 2017 priser.
Priserne er inkl. moms.

Fjerkræ skal som regel afhentes hos Rosengård Friland.

Der skal medbringes transportkasser.

Der kan betales med mobilepay. Betalingskort kan ikke benyttes.

Vareture i Vestjylland, Midtjylland, Sønderjylland og Fyn.
Se mere under fanen vareture.

Der kan købes papkasser til transport hos os.
Prisen for kasser er:
Stor kasse (op til 8 høns): kr. 30,-

Vær opmærksom på at afhentning udenfor fjerkræsalgs åbningstider kun kan ske efter forudgående aftale og mod betaling af gebyr kr. 50,-.

Gæslinger, ællinger, kyllinger, kalkuner og perlehøns skal hentes på hjemkomstdagen, afhentningsdag vil blive oplyst nogle dage før.
Ved afhentning senere betales indstaldningsgebyr kr. 75,- + daglig prisstigning pr. dyr (oplyst ved prislisterne).

Der kan leveres fra Rosengård Friland mod betaling.
Startbetaling 50 kr. herefter 5 kr. pr. km.

 

Pris ud fra købsmængde

Øverst i hver fjerkrægruppering er der pristabeller, hvor man kan aflæse priser.
Priserne for fjerkræ er mængdeafhængige.
D. v. s. jo flere man køber jo mindre bliver stykpriserne.

I mængdeberegningen tæller antal som er sammenlagt indenfor de enkelte tabeller / grupperinger.
I mængdeberegningen tæller ikke sammenlægninger af antal fra flere tabeller / grupperinger. 

Viste priser er inkl. moms.
 

Salgsbetingelser og reklamation

Der betales kontant ved afhentning.

Alle vort fjerkræ er vaccinerede og dyrlægekontrollerede efter gældende danske veterinære regler. Hønsene har desuden fået flere forskellige vaccinationer, som ikke er lovpligtige i Danmark.

Vi bestræber os på kun at sælge sunde og veltilpasse dyr.
Skulle det imidlertig ske, at kunder får udleveret dyr, der ikke er i orden, skal der reklameres til Rosengård Friland på købsdagen. 
Reklamation efter dette tidspunkt godtages ikke.
Vær derfor opmærksom på dyrenes tilstand, når de sættes ind i deres nye "hjem".
Syge dyr skal medbringes i forbindelse med reklamation.
Dyr, der kommer til skade eller dør under hjemtransporten, kan der ikke reklameres over. 

 

Bestilling og køb

Høns og vagtler har vi normalt på lager, og de kan købes i vores åbningstider. De kan dog være midlertidig udsolgt. Check derfor på hjemmesiden, inden I kører hjemmefra. Her vil det være oplyst, om de enkelte racer er udsolgt, eller om der kun er få tilbage, og hvornår der eventuelt kommer nye dyr hjem.

Bestiller I gæslinger, ællinger, kyllinger eller kalkuner, vil I modtage en mail fra os en uge til fjorten dage før afhentning.
Vi vil derfor altid have brug for at få oplyst jeres mailadresse ved bestilling.
Send derfor altid bestilling via vores hjemmeside og vær sikker på, at I oplyser korrekt mailadresse.

 

Hjælp at hente

Vi vil gerne hjælpe og vejlede vore kunder både før, under og efter købet.
Er man i tvivl om hvilke dyr man skal vælge eller opstår der problemer med dyrene , når man har fået dem hjem, er kunder velkomne til at kontakte os.
Vi vil gøre, hvad vi kan for at rådgive og vejlede. 
MEN, det er vigtig at vi kontaktes hurtigst muligt ved sygdom hos dyrene, da smittespredning og dødsfald i fjerkræflokke sker meget hurtigt.

 

Anbefalinger

Hønsefugle og andefugle bør holdes adskilte.

Inden nyt fjerkræ sættes ind, bør gammelt fjerkræ fjernes og huset rengøres grundigt.

Bemærk: Efter § 13 i bekendtgørelse om vaccination mod Newcastle disease herunder paramyxovirus-1 hos duer er det forbudt at indsætte fjerkræ og andre fugle vaccineret mod Newcastle disease i besætninger med fjerkræ, der ikke er vaccineret mod Newcastle disease, med mindre det vaccinerede fjerkræ holdes adskilt fra det uvaccinerede, eller det vaccinerede fjerkræ udelukkende er vaccineret med en inaktiveret vaccine.